AGOST 2000 / ÀUSTRIA

És la destinació ideal per a gaudir  d'unes inoblidables vacances. La seva cultura, les seves ciutats, els seus meravellosos paissatges, la seva música i la seva gastronomia i fer senderisme, es poden visitar ciutats elegants, precioses, que és el que ens vam dedicar. Es pot fer una escapada romàntica, acudir a concerts únics... La major part del seu territori són muntanyes i turons, amb uns paissatges increïbles.

Ver AGOST 2000 - AUSTRIA en un mapa más grande

• INNSBRUK
Va ser molt interessant; la Maria Theresienstrasse amb l'arc de triomf, la Catedral dedicada a Sant Jaume i el famós "Tejadito de Oro" del que ja no queda or, sinó llautó. A Innsbruk varem fer càmping vora d'un riu amb aigües molt cristallines. Però el Castell de Neuschwanstein construït per Lluís II de Baviera, conegut com el "rei foll" i per lo que representa, em va atrapar. Acabat 1892, està inspirat en les operes de Wagner (el protegit de Lluís II) Lobengrin i Tanhäuser. El Schloss està sobre un patrimoni rocós amb unes impressionants vistes. Crec que va servir de model per el castell de Walt Disney als USA.
De retorn de la visita al castell, vaig trobar-me unes precioses ulleres de sol d'una marca molt coneguda que vaig portar fins que els meus ulls varen necessitar vidres graduats.
  • SALSBURK
Ciutat de naixement de Mozart, i en la que varem anar a alguns dels múltiples concerts que s'ofereixen d'aquest compositor durant la nit, a l'aire lliure. A més, jo vaig estar-hi un cop pels volts de Nadal pel que vaig poder visitar el típic mercat de Nadal, que és preciós. També varem visitar la Fortalesa d'Hohensalzburg, el Palau d'estiu de Hellbrunn, l'Internationales Stiftung Mozarteum i el Museu Residenzgalerie.
  • VIENA
És una ciutat encantadora, imperial, neta, imponent i elegant. Val la pena passejar i perdre's per alguns dels antics cafès que trobem pel camí: Cafès del grup Querfeld, o Cafè Sperl. Recomano pujar a la torre de la televisió, on, si es té intencions de dinar al restaurant giratori de dalt de tot, en aquells temps l'ascensor sortia gratis. Imprescindible una visita a les cases de l'arquitecte Joseph Krawina i del pintor Friedensreich Hundertwasser. També és molt recomanable anar i pujar al parc d'atraccions Prater. I sobretot pujar a la noria gegant, on et trasllades per uns moments en el temps i pots veure Viena des d'una altra prespectiva. Ens quedem a dormir a l'autocaravana a un càmping molt bonic.